Mutiara Dari Quran

“Dan (ingatlah), ketika orang-orang kafir (Quraisy) memikirkan daya upaya terhadapmu untuk menangkap dan memenjarakanmu atau membunuhmu, atau mengusirmu. mereka memikirkan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya itu. dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya”.
(Al-Anfal: 30)

AKU ANAK SARAWAK

AKU ANAK SARAWAK

Dunia Multimediaku

Wednesday, December 15, 2010

RAPI SESI DIS 2010

Alhamdulillah, sesi Jul 2010 selesai dengan jayanya. Kini, tirai 1431 Hijr telah jua dilabuhkan. 2010 Masihi jua bakal dilabuhkan. 2011/1432H merupakan satu perjalan yang pastinya akan lebih mencabar.

RAPI SESI DIS 2010

RAPI SESI DIS 2010-Selasa- 8 Muharam 1432/ 14 Feb 2010, Malam Rapi Bersama Junior merupakan antara langkah-langkah awal bagi mempromosikan RAPI kepada pelajar Semester 1. Ianya bertujuan mendedahkan kepada umum, khususnya siswa muslim politeknik. Rapi merupakan sebuah organisasi yang cukup dikenali di Politeknik Kuching Sarawak. Ianya bertindak bagi mengimarahkan Pusat Islam Poliku, Masjid Al Muhandisin PKS. Ianya juga menjadi platform bagi aktivis-aktivis dakwah bagi melaksanakan gerakerja dakwah diperingkat kampus.

Ianya digerakkan oleh 5 lajnah RAPI, bersama-sama Saff Majlis Tertinggi RAPI. 5 Lajnah tersebut adalah Lajnah Tarbiyah Dan Kepimpinan (LTK), Lajnah Ekonomi Dan Pengurusan Masjid (LEPM), Lajnah Penerbitn dan Publisiti (LPP), Lajnah Kesenian Rehlah Riadah (LKRR) dan Lajnah Akademik Dan Kebajikan(LAK).

Pendaftaran lajnah juga dibuka pada akhir majlis tersebut. Sebelum itu, taklimat mengenai RAPI telah diadakan oleh Pengerusi RAPI sesi DIS 2010, En Zulzaim Hilmee Bin Abidin. Majlis malam tersebut diakhiri dengan sedikit tayangan multimedia oleh En Mohd Zulfika Bin Abdolakader.

Malam pengenalan ini menandakan bermulalah gerakerja RAPI sesi Dis 2010. Tahniah dan takziah diucapkan kepada semua AJK RAPI sesi Dis 2010. Terima kasih juga diucapkan kepada sahabat RAKAM yang banyak memberi bantuan dalam rangka usaha memperbaiki kekurangan RAPI dari semasa ke semasa.

Semoga AJK RAPI akan terus melangkah laju dalam usaha menyebarkan dakwah Islamiyah keseluruh pelusuk politeknik. Sentiasalah beringat bahawa, taklifan yang diberikan bukanlah suatu kemuliaan tetapi suatu kehinaan sekiranya kita tidak berusaha melaksanakannya dengan bersungguh-sungguh.

0 comments:

Post a Comment

Followers

Fb Comment

ANA DAN FB

ANA DAN FB
fiqamuhammad

Aktiviti Masjid Al Muttaqin Sarikei

MAJLIS ILMU:(antara Magrib dan Isya')

RABU:

kuliyyah oleh Ustaz Syed Harold (JAIS)

JUMAAT:

kuliyyah Tafsir Al Quran

oleh Ustaz Zainal (HIKMAH)

SABTU:

Kuliyyah Tafsir Al Quran

oleh Ustaz Zamri Rajab (YAM @ ABIM)

AHAD:

Kuliyyah Fiqh

oleh Ustaz Ghazali Khan(Ustaz Pele)

sama-sama kita mengimarahkan masjid Al Muttaqin Sarikei