Mutiara Dari Quran

“Dan (ingatlah), ketika orang-orang kafir (Quraisy) memikirkan daya upaya terhadapmu untuk menangkap dan memenjarakanmu atau membunuhmu, atau mengusirmu. mereka memikirkan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya itu. dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya”.
(Al-Anfal: 30)

AKU ANAK SARAWAK

AKU ANAK SARAWAK

Dunia Multimediaku

Tuesday, December 21, 2010

Nikmat Yang Ditarik

Alhamdulillah, layaknya segala pujian itu untuk Mu...
Solawat dan Salam buat kekasih tercinta selapas Tuhanku, Muhammad SAW..

11/12/2010, tarikh yang mungkin tidaklah bermakna buatku tetapi ada perkara yang menarik berlaku. Yang menariknya, aku berubah "imej". Iyer ke?? Tidaklah, hari ini aku disahkan rabun. Nak tak nak, kena buat kaca mata. Kalau tak, semuanya nampak kabur dan tidak bermaya. Aku boleh dikatakan rabun jauh la, sebab yang dekat aku masih boleh lihat dengan jelas. Nak share jugak time nak beli cermin mata. test punya test sample yang ada, semua nya nampak pelik. Agak segan lah apabila kebanyakkan "design" yang ada kurang sesuai dengan riak wajahku. kedai tersebut riuh dengan gelak tawa aku bersama kazen mazen ku, apabila yang dicuba menampakkan kepelikkan wajahku. tetapi memang kebiasaan bagiku, seorang yang agak susah untuk mencari pakaian ataupun aksesori yang sesuai untuk aku. Sekadar nak share.

Jauh disudut aku, sebenarnya terdetik satu perkara, Allah tarik nikmatku. Semuanya disebabkan dosaku. Sombong dan angkuh dengan Allah Azza Wa Jalla. Sedangkan Dia yang paling berhak keatas aku. Muhasabah buat aku.

Allah berfirman: Dan(ingatlah) ketika Kami berfirman kepada para Malaikat. Sujudlah kamu kepadaAdam, maka sujudlah mereka kecuali iblis; ia enggan dan takabur dan adalah ia termasuk golongan orang-orang yang kafir.(Q S. 2:34)

Muhasabah buat diriku, kerana syaitan pernah ingkar dan Allah humbankan ia ke neraka. Adakah aku jua begitu? Semuanya ditanganMu, sedarlah bahawa Allah mengasihimu.. Amaran awal buatmu, wahai hamba Allah.

0 comments:

Post a Comment

Followers

Fb Comment

ANA DAN FB

ANA DAN FB
fiqamuhammad

Aktiviti Masjid Al Muttaqin Sarikei

MAJLIS ILMU:(antara Magrib dan Isya')

RABU:

kuliyyah oleh Ustaz Syed Harold (JAIS)

JUMAAT:

kuliyyah Tafsir Al Quran

oleh Ustaz Zainal (HIKMAH)

SABTU:

Kuliyyah Tafsir Al Quran

oleh Ustaz Zamri Rajab (YAM @ ABIM)

AHAD:

Kuliyyah Fiqh

oleh Ustaz Ghazali Khan(Ustaz Pele)

sama-sama kita mengimarahkan masjid Al Muttaqin Sarikei