Mutiara Dari Quran

“Dan (ingatlah), ketika orang-orang kafir (Quraisy) memikirkan daya upaya terhadapmu untuk menangkap dan memenjarakanmu atau membunuhmu, atau mengusirmu. mereka memikirkan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya itu. dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya”.
(Al-Anfal: 30)

AKU ANAK SARAWAK

AKU ANAK SARAWAK

Dunia Multimediaku

Tuesday, December 7, 2010

Mampukah aku...

Bismillah...

Alhamdulillah, syukur buat kesempatan kali ini..

Kali ini, aku lebih cenderung untuk berkongsi berkenaan tentang "kumpulan" kecil yang sedar akan kepincangan yang berlaku dalam organisasi.. Pelbagai persoalan timbul dihati, pelbagai pertanyaan jua timbul.. Mampukah aku untuk membawa perubahan..Adakah kumpulan kecil ini akan berupaya memberi impak pada perjalanan organisasi tersebut di masa depan ataupun hanya sebagai HALUAN KIRI yang hanya merosakkan dan menambahburukkan keadaan. Yang pastinya setiap keputusan perlu di fikirkan semasak-masaknya. Kata zaiem, teman baikku, kita kena berani bersuara. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan.

Sahabat-sahabiah semua, ketahuilah bahawa kejahatan yang tersusun akan mengalahkan kebaikkan yang tidak tersusun. Sampai bila agaknya untuk kita terus berkeadaan demikian. Namun, semua ini masih "terbuku" dihati..Berusaha mencari kaedah bagi menyampaikan isi hati dan pandangan dengan baik dan mampu menjelaskan keadaan pada semua..


Bagi yang menyedari sama seperti aku, adakah kalian juaga masih terbuku kata-kata? Tiada yang mudah dalam perjuangan..:)...Salam Imtihan

0 comments:

Post a Comment

Followers

Fb Comment

ANA DAN FB

ANA DAN FB
fiqamuhammad

Aktiviti Masjid Al Muttaqin Sarikei

MAJLIS ILMU:(antara Magrib dan Isya')

RABU:

kuliyyah oleh Ustaz Syed Harold (JAIS)

JUMAAT:

kuliyyah Tafsir Al Quran

oleh Ustaz Zainal (HIKMAH)

SABTU:

Kuliyyah Tafsir Al Quran

oleh Ustaz Zamri Rajab (YAM @ ABIM)

AHAD:

Kuliyyah Fiqh

oleh Ustaz Ghazali Khan(Ustaz Pele)

sama-sama kita mengimarahkan masjid Al Muttaqin Sarikei